Załóżmy, że pracujesz w dziale księgowości w dużym korpo. Jednak w pewnym momencie swojego życia mówisz – mam dość już tej pracy na etacie, nadgodzin, pracy z przypadkowymi ludźmi! Założę własną firmę i będę działać na moich warunkach! Przyda mi się jakieś wyzwanie w życiu, a o własnej firmie marzyłam praktycznie od zawsze! Ale na pewno nie będę działać w księgowości, bo jestem tym totalnie zmęczona! W końcu skupię się na swojej pasji – na fotografii!  

Idziesz do urzędu, lub robisz to online i po 15 minutach masz założoną działalność gospodarczą – Twoją wymarzoną firmę fotograficzną! 

Tylko co dalej? Jak ją rozwijać? Na czym się skupić, żeby nie wygryzła mnie konkurencja? Do kogo konkretnie kierować swoją ofertę? I jak ogarnąć te wszystkie kwestie marketingowo- sprzedażowe? 

W tym odcinku opowiem Ci od czego zacząć budowanie własnej marki i jak krok po kroku ją rozwijać z sukcesem.


Nagranie podcastu

Zacznijmy od podstaw

Cześć! Witam Cię w kolejnym odcinku mojego podcastu! 

Tak, jak wspomniałam we wstępie dzisiaj weźmiemy na tapetę to od czego w ogóle zacząć budowanie własnej marki no i jakie kroki warto podjąć, aby ją sukcesywnie rozwijać.

Na początku chciałabym Ci króciutko powiedzieć czym w ogóle jest marka. 

Marka to nie jest Twoje logo, a nawet cała identyfikacja wizualna. Marka to nie jest też Twoja nazwa, produkt lub usługa. To wszystko jest konsekwencją strategii marki i jej komunikacji. 

Markę buduje się w głowach odbiorców. A idąc za definicją jednego z moich guru od brandingu – Marty’ego Neumaiera, którą zapisał w książce “The Brand Gap” mogę powiedzieć, że “Marka nie jest tym co ty o tym powiesz, a co inni o tym powiedzą”. 

Dlatego zanim więc wejdziesz do tych głów z całym arsenałem możliwości musisz zrobić kilka kroków, które pomogą Ci jak najlepiej dogadać się z Twoim wymarzonym klientem. 

Cykl życia i rozwoju marki

Jakie więc warto podjąć kroki, aby rozwijać markę z sukcesem? Oto one:

Krok 1 – Insight konsumencki
Krok 2 – Wstępny pomysł, misja i wizja
Krok 3 – Grupa docelowa
Krok 4 – Badanie konkurencji
Krok 5 – Postrzeganie marki, wartości, osobowość, archetypy marki, charakter, wyróżnik
Krok 6 – Komunikacja werbalna
Krok 7 – Komunikacja wizualna
Krok 8 – Plan marketingowy
Krok 9 – Sprawdzanie, testowanie, uczenie się
Krok 10 – Audyt marki

W nagraniu podcastu omawiam je bardziej szczegółowo. Zapraszam Cię do jego odsłuchania 🙂

Przepis na markę

Przy budowaniu i rozwijaniu własnej marki pamiętaj o jednej kluczowej zasadzie – od ogółu do szczegółu. Od tego dlaczego ja chcę to robić, dla kogo chcę to robić poprzez to jak chcę to robić, a na końcu w jaki konkretnie produkt lub usługę to wszystko opakuję. 

Dołóż do tego szczyptę marketingu, testowania, wyciągania wniosków i poprawiania błędów, a jest szansa, że Twoja marka wyjdzie na ludzi 🙂 

Jeśli chcesz poznać więcej moich treści to zapraszam Cię do obserwowania mnie na Instagramie, gdzie udzielam się jako @katarzyna.mrzyglod

Ale wiesz co? Najbardziej w świecie chciałabym, aby spełniło się moje marzenie o tym, jak polecasz ten podcast innej super kobiecie, która być może chce postawić twój pierwszy krok w biznesie, albo też chciałaby coś w nim w końcu zmienić. To jak, pomożesz mi spełnić to marzenie? 🙂 

Po cichu liczę, że tak! 

Uściski i do usłyszenia niebawem!

PS. Jeśli chcesz sprawdzić, jak silna jest Twoja marka, koniecznie wypełnij mój darmowy quiz “Sprawdź jak silna jest Twoja marka”. Dzięki niemu nie tylko sprawdzisz kondycję swojej marki, ale też dostaniesz ode mnie wskazówki, które pomogą Ci wzmocnić siłę Twojej marki i tym samym zaistnieć w świadomości klientów na długo!