W świecie biznesu jest kilka stereotypów, które rozróżniają go na “kobiecy” i “męski”. Jednym z nich jest, że to mężczyźni po prostu lepiej prowadzą własne firmy niż kobiety. Albo, że pewne branże są “zarezerwowane” tylko dla mężczyzn, a inne tylko dla kobiet. Jest też stereotyp, że kobieta w biznesie musi mieć twardą rękę i odłożyć empatię i relacyjność do szuflady jeśli w ogóle chce coś w tym biznesie osiągnąć. 

Ale czy same sobie trochę tego nie wmawiamy, że jesteśmy w biznesie słabsze, gorsze, mniej kompetentne, mniej zorganizowane od mężczyzn? Czy same sobie nie robimy tych podziałów? 

Między innymi ten temat poruszyłam podczas pięciu rozmów z cudownymi kobietami, które z powodzeniem prowadzą i rozwijają własne biznesy. Zadałam im pytanie – co dla nich oznacza hasło “kobieca marka” i czy widzą jakieś zagrożenia płynące z podziału biznesu na “kobiecy” i “męski”. 

Chcesz wiedzieć jak o “kobiecych biznesach” myślą właśnie kobiety prowadzące własne biznesy? Jeśli tak, to słuchaj tego odcinka do samego końca!


Nagranie podcastu

A z kim dokładnie rozmawiałam? Przekonajmy się! 

“W biznesie warto być trochę niegrzecznym” – Monika Chochla

Dlaczego jest hasło “kobiecy biznes”, a nie ma hasła “kobieca nauka”, czy “kobieca polityka”?
Co mi to daje, że porównuję kobiecy biznes do męskiego?
Czy śmiałości w biznesie można się nauczyć?
I dlaczego w biznesie warto być trochę niegrzecznym? 🙂 

O tym wszystkim rozmawiałam z Moniką Chochlą – psycholożką, trenerką i coachem. Monika prowadzi terapię krótkoterminową i pracuje głównie nad poczuciem własnej wartości, wzmacnianiem relacji też w zespołach. Dużym kawałkiem jej pracy jest też wspieranie ludzi w zmianach zawodowych – w zmienianiu miejsca pracy, w którym są obecnie tak, aby było dla nich bardziej satysfakcjonujące. 

Zapraszam Cię do tej rozmowy! 

A po odsłuchaniu rozmowy zerknij koniecznie do miejsc w sieci, gdzie tworzy Monika. 

Znajdziesz ją na stronie www.chcemisie.com.pl, gdzie znajdziesz również informacje o jej najbliższych warsztatach dla kobiet pt “Judyta”. Warsztaty są z rysem chrześcijańskim, ale też bardzo psychologiczne i poświęcone pracy z krytykiem wewnętrznym i z osłabiającymi nas przekonaniami o sobie. 

Monikę można również spotkać na jej profilu na Instagramie @monika_chochla

A ja szczególnie polecam Ci zapisanie się na newsletter Moniki, bo to jeden z tych newsletterów, na który ja zawsze czekam z utęsknieniem 🙂

Kobiecy biznes to nie “inna bajka” – Anna Sudoł

Moja kolejna rozmówczyni twierdzi, że jeśli będziemy myśleć, że kobiecy biznes to całkiem inna bajka niż męski to nic na świecie się nie zmieni. Ania Sudoł, bo to o niej mowa, zajmuje się profesjonalnym tworzeniem wegańskich przepisów kulinarnych oraz jest autorką ebooków i książki drukowanej właśnie ze swoimi autorskimi przepisami.

Oprócz zarażania innych do wegańskich potraw, Ania w sieci skupia się na działaniu całkowicie po swojemu. Do tego też zachęca swoje obserwatorki, żeby brały życie za rogi i działały tak, jak tylko mają ochotę i podejmowały odważne decyzje.  

Jak Ania postrzega “kobiece biznesy” i jakie inne rozróżnienie biznesów proponuje? Posłuchaj sama! 

A Anię znajdziecie głównie na jej profilach na Instagramie @anna_sudol oraz @anna_sudol.food. Na pierwszym profilu znajdziecie więcej Ani, jej rozkmin i życia prywatnego, a na drugim Ania dzieli się fajnymi przepisami na wegańskie potrawy. 

Dodatkowo zapraszam Was gorąco na stronę Ani annasudol.pl. Ania zachęca tam dziewczyny, żeby sięgały po swoje, a przy tym wszystkim, żebyśmy jedli roślinnie, dbali o planetę, podróżowali tak, gdzie mamy ochotę i po prostu mieli fajne życie w akceptacji dla innych i dla wszystkich stworzeń.

“Samemu dojdziesz gdzieś szybciej, ale razem dalej” – Gosia Lammers

“Samemu dojdziesz gdzieś szybciej, ale razem dalej” – taka dewiza przyświeca kolejnej businesswoman, z którą miałam przyjemność porozmawiać. Dla Gosi wzajemne wspieranie się przez kobiety w biznesie jest kluczowe przy jego rozwijaniu. 

O wzajemnym wspieraniu się, o innym podejściu do pracy przez współczesne kobiety oraz o tym, czy jest normalne to, że prowadzimy biznes tylko dla kobiet rozmawiałam z Gosią Lammers.

Gosia jest ekspertką od marketingu online. Prowadzi własną markę, gdzie pomaga kobietom budować społeczność na Instagramie, przyciągać potencjalnych klientów i to nawet, jeśli mają małą społeczność. 

Posłuchaj naszej rozmowy, a potem koniecznie zajrzyj na bloga Gosi gosialammers.com. Znajdziesz tam darmowe treści na temat Instagrama łącznie z bardzo fajnymi freebies do pobrania! Szczególnie polecam jej przewodnik, gdzie pokazuje jak używać Instagrama w biznesie, żeby przyciągnąć wymarzonych klientów nawet, gdy masz małą społeczność. Przewodnik znajdziesz TUTAJ

Dodatkowo odwiedź Gosię na jej profilu na Instagramie @gosialammers i skorzystaj z jej autorskiego hashtagu #girlbosspl. Naprawdę bardzo polecam!

Dlaczego nie ma eventów dla “przedsiębiorczych mężczyzn”? – Alina Osowska

Czy zastanawiałaś się kiedyś dlaczego nie ma eventów dla “przedsiębiorczych mężczyzn”, które byłyby odpowiednikiem tych dla “przedsiębiorczych kobiet”? 

Albo czy emocjonalność i relacyjność kobiet jest bardziej szansą czy zagrożeniem przy budowaniu własnej marki? 

Te i inne pytania padły w mojej rozmowie z Aliną Osowską – psychologiem, trenerem autoprezentacji i wystąpień publicznych. 

Alina prowadzi szkolenia i konsultacje indywidualne z zakresu autoprezentacji w biznesie. Pomaga dobrze się zaprezentować na spotkaniach stacjonarnych czy zdalnych w kameralnych gronach, ale również podczas wystąpień publicznych na większych konferencjach oraz podczas bardzo popularnych ostatnimi czasy wystąpieniach online – webinarach, czy live’ach. 

Jeśli chciałabyś podejrzeć co dokładnie robi, czy jak Alina prezentuje się w akcji to odwiedź koniecznie jej profil na LinkedIn. Znajdziesz ją pod jej imieniem i nazwiskiem Alina Osowska. A dodatkowo możesz też zajrzeć na stronę autokreacja.net lub na profil Autokreacji na FB. Ala wraz ze swoją przyjaciółką Marleną opowiadają tam także o technikach autoprezentacji w biznesie. 

Zapraszam Cię do naszej rozmowy!

Kobiecy biznes nie jest gorszy, czy lepszy od męskiego – Karla i Ania SHABLON

Moją kolejną rozmowę przeprowadziłam paradoksalnie z kobietami, które działają w tej samej branży co ja. Karla i Ania to duet grafików i strategów komunikacji, które od prawie siedmiu lat prowadzą własne studio graficzne “Nieszablonowy shablon”. 

Dziewczyny w ramach swojego studia pomagają przedsiębiorczym kobietom w zakresie budowania spójnego wizerunku i stron www, które są nie tylko piękne, ale też skuteczne. Ostatnio skupiają się również na uczeniu tego jak samodzielnie tworzyć fajny, biznesowo skuteczny wizerunek marki kobiecej. Uczą jak dobierać kolory, kroje pisma, zdjęcia tak, aby wszystko razem tworzyło spójną całość, która będzie przyciągała wymarzonych odbiorców. 

Najszybciej złapiecie dziewczyny na ich profilu na Instagramie @nieszablonowyshablon. Warto też odwiedzić ich butik na stronie butik.shablon.pl, gdzie można znaleźć ich kursy i szkolenia online, czy warsztaty z projektowania. Szczególnie polecam ich warsztaty z tworzenia instakaruzeli w Canvie, które startują już 15 marca 2021! 

A jak dziewczyny podchodzą do definicji kobiecej marki? 
Czy w końcu nadeszła era, gdy o biznesie nie myśli się już w kategorii tylko męskiej? 
Czy mężczyzna może prowadzić biznes skierowany tylko dla kobiet? 
To m.in. tematy, które padły podczas naszej rozmowy. 

Jesteś ciekawa odpowiedzi? Tak? To wskakuj do podcastu!

To jaki jest ten “kobiecy” biznes?

To już wszystkie rozmowy, które udało mi się przeprowadzić i powiem szczerze, że bardzo pozytywnie mnie one zaskoczyły. A dokładniej pozytywnie zaskoczył mnie fakt, że wszystkie moje rozmówczynie były tak bardzo spójne w swoich odpowiedziach z odpowiedziami innych kobiet. A przecież w większości w ogóle się nie znają i pracują w totalnie innych branżach! 

To naprawdę budujące, że kobiety, które już działają chwilę w biznesie widzą bardzo dużo plusów i szans właśnie w prowadzeniu biznesu przez kobiety. Nie skupiają się na stereotypach i utartych przekonaniach, które przez lata serwował nam świat. 

A czym dla Ciebie jest hasło “kobiecy biznes”?
Skupiasz się bardziej na szansach, czy na zagrożeniach płynących z podziału biznesu na kobiecy i męski? 

Jeśli tylko chcesz to podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzu do tego odcinka.

Dzięki serdeczne za wysłuchanie tego odcinka.

Mam nadzieję, że wyniosłaś z niego coś dla siebie. Jeśli tak to będę ogromnie wdzięczna jeśli podzielisz się nim w swoich mediach społecznościowych. Niech dobre treści idą dalej w świat! 

Do usłyszenia niebawem! Cześć!

PS. Jeśli chcesz sprawdzić, jak silna jest Twoja marka, koniecznie wypełnij mój darmowy quiz “Sprawdź jak silna jest Twoja marka”. Dzięki niemu nie tylko sprawdzisz kondycję swojej marki, ale też dostaniesz ode mnie wskazówki, które pomogą Ci wzmocnić siłę Twojej marki i tym samym zaistnieć w świadomości klientów na długo!